Brev:
Startet på mos og grød - meget hård mave
15. december 2010
Alder:
5 mdr.
Startet på mos og grød - meget hård mave
Hejsa
Min datter på knap 5 mdr har fået mos og grød hver dag i 3 uger nu og hun får simpelthen bare så hård mave! Det er rigtig hårde og tørre pølser der kommer ud og ofte må jeg hjælpe hende på puslebordet med at få det ud ved hjælp at termometer, cyklebevægelser og presse hendes ben op mod hendes mave - jeg kan se at lige i kanten af hendes endetarmsåbning bliver der helt rødt når pølsen kommer ud og lidt blodigt ser det ud til (der kommer ikke blod ud!)
Jeg giver hende lidt rismelsgrød med pære og banan omkring middag/sidst formiddag - hun spiser ca 60 gram.
Jeg har også prøvet med frugtmos og det er hun fuldstændig ellevild med og kunne snildt spise et helt glas hvis hun fik lov ;-) sveskemos er hun også helt pjattet med.
Hun vil kun spise noget med frugt i.
I går prøvede vi med gulerods-kartoffelmos - også det er hun helt pjattet med.
Hun får MME erstatning i flaske og har altid fået det (giver Nan1). Hun har ellers ikke haft hård mave før vi gik over på mos/grød.
Jeg vil helst ikke give hende lactulose da vi har erfaret hun får rigtig ondt i maven af det (har før haft lidt forstoppelse i starten af hendes liv).
Hvad kan vi ellers give hende? hun er ikke meget for at drikke vand - medmindre der er lidt sukker i så kører hun det ned, men det synes jeg er en dårlig vane!
Er det noget der bare går over efterhånden som hendes mave vænner sig til ny kost?
Hilsen