Startet på mos og grød - meget hård mave

15. december 2010

Alder:
5 mdr.

Startet på mos og grød - meget hård mave

Hejsa

Min datter på knap 5 mdr har fået mos og grød hver dag i 3 uger nu og hun får simpelthen bare så hård mave! Det er rigtig hårde og tørre pølser der kommer ud og ofte må jeg hjælpe hende på puslebordet med at få det ud ved hjælp at termometer, cyklebevægelser og presse hendes ben op mod hendes mave - jeg kan se at lige i kanten af hendes endetarmsåbning bliver der helt rødt når pølsen kommer ud og lidt blodigt ser det ud til (der kommer ikke blod ud!)

Jeg giver hende lidt rismelsgrød med pære og banan omkring middag/sidst formiddag - hun spiser ca 60 gram.

Jeg har også prøvet med frugtmos og det er hun fuldstændig ellevild med og kunne snildt spise et helt glas hvis hun fik lov ;-) ...

Annonce

... sveskemos er hun også helt pjattet med.
Hun vil kun spise noget med frugt i.

I går prøvede vi med gulerods-kartoffelmos - også det er hun helt pjattet med.

Hun får MME erstatning i flaske og har altid fået det (giver Nan1). Hun har ellers ikke haft hård mave før vi gik over på mos/grød.

Jeg vil helst ikke give hende lactulose da vi har erfaret hun får rigtig ondt i maven af det (har før haft lidt forstoppelse i starten af hendes liv).
Hvad kan vi ellers give hende? hun er ikke meget for at drikke vand - medmindre der er lidt sukker i så kører hun det ned, men det synes jeg er en dårlig vane!

Er det noget der bare går over efterhånden som hendes mave vænner sig til ny kost?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder